مشاوره تلفنی
0910 846 0910

نکات مهم در انتخاب خانه سالمندان

اکثر سالمندان برای آنکه بتوانند در آرامش زندگی کنند و شرایط طلوبی را داشته باشند، می بایست به خانه سالمندان مراجعه کنند و از خدمات متنوع این مراکز استفاده نمایند. در این صورت اعضای خانواده می توانند مطمئن باشند تا سالمندشان از آرامش و راحتی بهره مند است.
یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که سالمند برای آنکه بتوانند اوقات خوشی را بگذرانند، باید در یک خانه سالمندان مناسب زندگی کنند که بعضی از مراکز خدمات مطلوبی را به سالمندان ارائه نمی دهند و این موضوع مشکلات متنوعی را برای شان به وجود می آورد. ممکن است عده ای از افراد با خود بپرسند چرا باید سالمندان را به خانه سالمندان بفرستیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم سالمندان از شرایط جسمی مناسبی برخوردار نیستند و برای آنکه بتوانند در رفاه زندگی کنند باید تجهیزات گوناگونی در اختیار آن ها باشد. در بسیاری از مواقع در منازل این تجهیزات وجود ندارد و به همین خاطر سالمند نمی تواند به راحتی زندگی خود را بگذراند.
خانه سالمندان تهران
 از دیگر دلایلی که سبب می شود شما سالمند خود را به خانه سالمندان بسپارید این است که این افراد باید به طور مداوم نگهداری شوند، چرا که خود به تنهایی قادر به انجام کارهای شان نیستند که این موضوع برای شما ممکن است کمی دشوار باشد. 
همچنین توجه داشته باشید که استخدام پرستار از هزینه بالایی برخوردار است و به همین خاطر توصیه می شود تا خانه سالمندان را مورد توجهتان قرار دهید. اگر می خواهید با نکات مهم در انتخاب خانه سالمندان آشنا شوید، به شما توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید و مطالب را مورد بررسی خود قرار دهید.
ویژگی های خانه سالمندان مناسب
حال که تا به این قسمت از مقاله متوجه شده اید برای انتخاب یک خانه سالمندان مناسب باید نکات متعددی را مورد توجه خود قرار دهید که این نکات و ویژگی ها عبارتند از:

 

فضای امن و مناسب

اولین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید فضای امن و مناسب در خانه سالمندان است. همانطور که می دانید سالمندان باید در یک محیط امن و همچنین آرام زندگی کنند تا دچار مشکلات متعدد نشوند. هنگامی که در محیط پیرامون یک سالمند استرس و تنش وجود داشته باشد، اتفاقات ناخوشایندی رخ خواهد داد. 
ممکن است عده ای از افراد با خود بپرسند از کجا بدانیم ک خانه سالمندان دارای فضای آرام و ایمن می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم مراکز نگهداری از سالمندان باید در مکان هایی بنا شود که رفت و آمد در آن کم باشد و هیچ گونه سر صدایی در محیط پیرامون وجود نداشته باشد. به عنوان مثال اگر خانه سالمندان مد نظر شما در کنار محیط های شلوغ همچون مدرسه می باشد، به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای سالمند شما نخواهد بود.
همچنین توجه داشته باشید که سالمندانی که از نظر ذهنی معلول به حساب می آیند باید محیط جداگانه ای برایشان در مرکز نگهداری از سالمندان در نظر گرفته شود‌. چرا که در غیر این صورت ممکن است ایمنی و امنیت دیگر سالمندان به خطر بیفتد. لذا خواهشمندیم تا به این نکته حتماً توجه داشته باشید.
فضای امن و مناسب در خانه سالمندان

وجود امکانات مناسب و کافی

از دیگر نکات مهم در انتخاب خانه سالمندان می توان به وجود امکانات مناسب و کافی در آن اشاره کرد. هنگامی که به خانه سالمندان مراجعه می کنید تعداد طبقات و امکانات موجود برای تردد را مورد توجهتان قرار دهید. همانگونه که می دانید اغلب خانه های سالمندان چند طبقه ای می باشند و از پله برخوردار هستند. در این صورت باید آسانسورهای ایمن در مجموعه وجود داشته باشد تا سالمند بتواند به راحتی جابجا شود. چرا که اغلب سالمندان قادر به طی کردن له های طولانی نخواهند بود و مشکلات ایمنی برایشان به وجود خواهد آمد.

عکس خانه سالمندان در شمال تهران

تغذیه مناسب

همانگونه که می دانید وظیفه تغذیه و رژیم غذایی سالمندان به عهده مرکز مدنظر می باشد‌. به همین خاطر باید توجه داشته باشید تا در مرکز مد نظر رژیم غذایی مناسبی برای سالمند در نظر گرفته شود‌. دقت داشته باشید به هنگام ورود هر یک از سالمندان تمامی بیماری های زمینه ای او سنجیده می شود و رژیم غذایی به گونه ای باشد که سلامتی سالمند به خطر نیفتد.
در واقع می توان گفت هر یک از سالمندان باید با توجه به شرایط جسمانی و بیماری های خود از رژیم غذایی منحصر به فردی پیروی نمایند. یکی از نکاتی که باید مورد توجه خود قرار دهید این است که سالمندان به هیچ عنوان نباید از مواد غذایی استفاده کنند که از کالری بالایی برخوردار است. به هنگام انتخاب خانه سالمندان باید حتماً منو غذا را مورد بررسی خود قرار دهید و مطمئن شوید که تمامی مواد غذایی در هر وعده برای سالمند شما مناسب می باشد. اکثر سالمندان نیاز به مصرف دارو ویتامین ها دارند به همین خاطر وجود یک پزشک معالج در مرکز نگهداری از سالمندان الزامی است.
تغذیه و رژیم غذایی سالمندان

سرویس بهداشتی

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب خانه سالمندان این است که سرویس های بهداشتی درون هر یک از اتاق ها وجود داشته باشد تا سالمند بتواند به راحتی به آن مراجعه کند. دقت داشته باشید که اکثر سالمندان قادر به کنترل ادرار نیستند و باید سریعا به سرویس بهداشتی مراجعه کنند. در صورتی که سرویس بهداشتی از تخت سالمند فاصله زیادی داشته باشد ممکن است اتفاقات ناخوشایندی رخ بدهد و همین موضوع سبب گردد تا سالمند دچار خجالت شود.
همچنین توجه داشته باشید که درون سرویس های بهداشتی در خانه سالمندان باید میله هایی وجود داشته باشد تا از این طریق سالمند بتوانند تعادل خود را حفظ کرده و به راحتی تردد کند. از دیگر نکاتی که باید در سرویس های بهداشتی رعایت شده باشد این است که وجود توالت فرنگی الزامی است. چرا که بعضی از سالمندان قادر به استفاده از توالت ایرانی نخواهند بود و برای راحتی هرچه بیشتر باید از توالت فرنگی استفاده نمایند. آخرین موضوع این است که نظافت سرویس های بهداشتی باید رعایت شود چرا که سالمندان سریعا دچار مشکلات پوستی خواهند شد.

برنامه های سرگرم کننده

از دیگر نکاتی که باید مورد توجهتان قرار دهید این است که خانه سالمندان اگر برنامه های سرگرم کننده برای سالمندان در نظر نگیرند سالمند رفته رفته دچار افسردگی و بیماری های روانی خواهد شد و ممکن است به شدت بی قراری کند. به همین خاطر توصیه می شود تا مرکزی را برای نگهداری از سالمند خود انتخاب کنید که برنامه های سرگرم کننده برای سالمند در نظر بگیرد و اوقات خوشی را برای آن ها به وجود آورد.

خانه سالمندان لاکچری در تهران

وجود فضای سبز

یکی از مهم ترین نکات به هنگام انتخاب خانه سالمندان وجود فضای سبز در آن محیط است. هنگامی که حیات و بالکن سرسبز برای سالمند در نظر گرفته شود شرایط جسمی و روحی آن روز به روز بهتر از قبل خواهند شد. چرا که در این صورت می تواند با دوستان خود در حیاط بنشیند و اوقات خوشی را بگذراند. همچنین ورزش کردن در فضای سبز می تواند بسیار برای سالمندان مفید باشد. به طور کلی می توان گفت هنگامی که فضای سبز در خانه سالمندان وجود داشته باشد سالمند می تواند خود را با اقدامات متنوع همچون ورزش کردن قدم زدن و تماشا کردن گل و گیاه ها سرگرم کند و کمتر بی قراری کند.
همانطور که تا به این قسمت از مطلب متوجه شده اید، خانه سالمندان مناسب ترین محل برای نگهداری از سالمندان می باشد. به همین خاطر در این قسمت از مطلب سعی کردیم تا شما را با صفر تا صد نکات مهم در انتخاب خانه سالمندان آشنا کنیم تا بتوانید با آگاهی کامل یک مرکز مناسب را برای سالمند خود در نظر بگیرید. به شما توصیه می کنیم تا به هیچ عنوان از مراکز نگهداری از سالمندان که دارای ویژگی های فوق نیستند استفاده نکنید. از اینکه ما را تا این قسمت از مطلب ما را همراهی کردید از شما متشکریم.
فضای سبز خانه سالمندان
دسترسی سریع
اطلاعات تماس با ما
آدرس: تهران، خیابان اندرزگو (لواسانی)، خیابان شهید مجید نعمتی، کوی ارشادی، بن بست مینو ، پلاک ۱۷ 
کد پستی: 1935955114
موبایل :  0910 846 0910
تلفن تماس : 021. 2100 2000

 

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به خانه سالمندان همدل می باشد .
طراحی سایت : ایران طراح